دوازده راه برای دور نگه داشتن مورچه ها از کلنی ها

 

مورچه ها در آشپزخانه آزار دهنده هستند، اما برای زنبورهای عسل می توانند مشکل بسیار بزرگتری باشند. مورچه ها با تعداد زیاد، ذخایر عسلی را که برای کمک به کلنی برای زنده ماندن در زمستان ذخیره می شود، از بین می برند. آنها همچنین به ربودن نوزادان و ایجاد استرس برای کلنی معروف هستند.

به عنوان یک زنبوردار، دور نگه داشتن مورچه ها از کندو باید در اولویت باشد. اگر می خواهید چند گزینه برای دور نگه داشتن مورچه ها داشته باشید، به خواندن این مطلب ادامه دهید. در ادامه ما راهنمای نهایی را برای نگهداری کندوهای عسل بدون مورچه ارائه کرده ایم.

چگونه مورچه ها را از کندوی خود دور نگه دارم؟
زنبورداران می توانند مورچه ها را با قرار دادن کندوهایشان بر روی پایه از خود دور کنند. اضافه کردن خندق در اطراف پایه ها، چرب کردن آنها و قرار دادن خاک دیاتومه در اطراف کندو نیز گزینه های خوبی هستند. زنبورداران همچنین باید شاخ و برگ هایی را که می توانند به عنوان پل توسط حشرات مورد استفاده قرار گیرند ، حذف کنند و منابع غذایی غیر ضروری نزدیک کندوها را دور کنند.

1 »  با گونه مورچه هایی که با آن ها زندگی می کنید آشنا شوید
درک اینکه چه نوع مورچه هایی در مجاورت شما زندگی می کنند به ایجاد یک برنامه برای دور نگه داشتن آنها کمک می کند. مورچه ها ممکن است در برخی از مناطق یک تهدید جدی برای نگرانی نباشند و مشکلی هم بوجود نیاورند. در برخی مناطق هوشیاری برای مورچه های مهاجم آرژانتینی مهم است.مورچه ها در منطقه شما در چه زمانی از سال اوج می گیرند؟ این آفات اغلب در فصل گرما فعال می شوند، پس این موضوع را در نظر داشته باشید.

2 » کندوها را روی پایه با پا قرار دهید
کندوهای رها شده بر روی زمین یا قرار داده شده بر روی بلوک برای لشکر مورچه ها موقعیت مناسبی است. تقویت کندو با پایه های بلند محافظت بسیار بهتری را فراهم می کند.

  پایه های کندو کمتر از 10 سانتیمتر ممکن است به اندازه کافی بلند باشد تا به درستی از کندو محافظت کند.
  پایه های کندو بیش از 15 سانتی متر دسترسی به طبق های بالا را برای افراد کوتاه قد سخت می کند.

برای بهترین نتیجه به ضخامت و قطر پایه توجه کنید. آنها باید به اندازه کافی ضخیم باشند تا وزن کندو را تحمل کنند. پایه های حجیم و پهن ، کار زنبوردار در کنترل مورچه را سخت تر می کند.کندو را روی پایه ها و به دور از آفاتی مانند مورچه ها قرار دهید و تا حد امکان کندوها را از سطح زمین بالا نگه دارید.

3 » دور پاهای کندو گودال بسازید
یک ظرف پهن زیر هر پایه از پایه کندو قرار دهید سپس هر کدام را با مایع پر کنید. این گودی مانعی ایجاد کرده و به عنوان یک بازدارنده عالی برای مورچه ها عمل می کند.

مورچه ها نمی توانند در آب شنا کنند ولی می توانند در بالای آن شناور شوند. پس به جای استفاده از آب، بهتر است از روغن گیاهی سازگار با محیط زیست استفاده کنید. برخی از زنبورداران از روغن موتور استفاده می کنند، ولی اگر در نهایت به زمین نفوذ کنند ، ایده آل محیط زیست نیست.

؛ ممکن است زنبورهای کنجکاو گاه به گاه در گودال شما غرق می شوند، اما تعداد آنها کم خواهد بود. مزایای تله گودال بسیار بیشتر از معایب آن است.

4 » پاهای پایه کندو را چرب کنید
گودال ها خوب کار می کنند، اما اگر دنبال جایگزینی برای آن می گردید ، پاهای پایه کندو را چرب کنید. گریس موتور یا روغن موتور ارزان قیمت است و از کندهای شما در مقابل مورچه ها محافظت می کند.برای ایجاد یک مانع موثر، باید مکرراً این کار را تکرار کنید.

5 » یک مانع زمینی بسازید
خاک دیاتومه با درجه غذایی یکی دیگر از راه های محبوب برای ایمن سازی کندوها است. این خاک از نوعی پلانکتون ساخته شده است که مورچه ها را با جذب روغن موجود در آنها خشک می کند.

خاک دیاتومه یک مانع زمینی مفید است که به دور نگه داشتن مورچه ها و سایر حشرات از کندو های شما کمک می کند. زنبورداران ممکن است انتخاب کنند که آن را در اطراف کندوهای خود پراکنده کنند، اما در مناطقی که باران زیاد می بارد استفاده مجدد اغلب ضروری است.ممکن است مشاهده رد پای مورچه ها و دنبال کردن آنها به منبع آسان تر ی برای پیدا کردن لانه مورچه ها باشد، خاک دیاتومه را روی لانه آنها بپاشید تا آنها را نابود کنید.

6 » اسپری پخت و پز بزنید
مقدار زیادی از اسپری پخت و پز را به مناطقی که مورچه ها در آن پنهان شده اند اسپری کنید.

7 » از سم مورچه دوست زنبور عسل استفاده کنید
برای استفاده از این گزینه بسیار مراقب باشید زیرا سم مورچه اغلب به زنبورهای شما نیز آسیب می رساند. استفاده از آفت کش ها یا اسپری های پودری که ممکن است به داخل کندو یا روی گیاهانی که به عنوان منبع غذایی برای زنبورهای شما وارد شود ، خودداری کنید.

اگر چه این مواد کاملاً ایمن نیستند، ولیسم دانه ای مورچه ، احتمال آسیب رساندن به زنبورها را کاهش می دهد. آن را در اطراف لانه مورچه ها با احتیاط پخش کنید و مطمئن شوید که هیچ ذره ای در هوا پخش نمی شود.هر چند برخی از زنبورداران با استفاده از سم مورچه ها راحت تر هستند، اما ما فکر می کنیم به اندازه کافی عوامل بازدارنده دیگر در این لیست وجود دارد که زنبور پسندتر هستند.

8 » از یک گیاه یا ادویه استفاده کنید
تکان دادن آزادانه پودر دارچین مورچه ها را از بین می برد اما کلنی را آزار نمی دهد. حتما برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دارچین 100% تهیه کرده اید و جایگزین آنرا به شما نداده باشند. همچنین از چوب قوطی دارچین که به خوبی کار نمی کند، دوری کنید.

همچنین می‌توانید گیاهانی مانند نعناع را در این نزدیکی بکارید زیرا عطر آن مورچه‌ها را از بین می‌برد. آنها را خیلی نزدیک به کندو نکارید چون می تواند یک پل موقتی برای مورچه ها و سایر حشرات کوچک برای دسترسی به کندو ایجاد کند.

سیستم‌های دفاعی گیاهان دارویی و ادویه‌ها به بهترین وجه همراه با سایر گزینه‌های موجود در این لیست استفاده می‌شوند.نعناع تازه در حال رشد برای دور کردن مورچه ها از کندو عالی است ، در عین حالی که زنبورها عاشق نعناع هستند ، مورچه ها از آن اجتناب می کنند.

9 » AntCant غیر سمی
اگر در ایالات متحده زندگی می کنید AntCant  یک محصول ایمن زنبور عسل است که مورچه ها را دور نگه می دارد. بطری به شما امکان می دهد یک مانع در اطراف نقاط ورودی که مورچه ها برای ورود به کندو استفاده می کنند اسپری کنید.یک استراتژی خوب این است که قسمتی از هر پایه کندو را با نوار آلومینیومی بپیچید. این سطح صاف برای استفاده از AntCant بهترین است.یک پوشش باید حدود دو ماه دوام داشته باشد و برای زنبورهای عسل بی خطر است.

10 » ناحیه اطراف کندوها را پاک کنید
پل های طبیعی ایجاد شده توسط شاخ و برگ باعث می شود مورچه ها به راحتی از مدافعان کندو عبور کنند. منطقه نزدیک کندوها را همیشه از علف های وحشی و علف های هرز دور نگه دارید. آنها نردبان های بسیار خوبی برای مورچه ها و سوسک های کندو هستند.

زنبوردارانی که دارای کندوهای متعدد هستند، میتوانند زمین های پوشیده شده از علف‌های هرز را با لایه‌ای از شن یا سنگ بپوشانند. این کار از رشد زیر پوستی جلوگیری می کند و تمیز نگه داشتن همه چیز را آسان تر می کند.

راه دیگر برای حفظ علف های هرز این است که یک فنجان سرکه سفید را با نصف فنجان نمک خوراکی مخلوط کنید. این محلول را می توان با استفاده از آبپاش در اطراف کندو اسپری کرد. این علف های هرز را کنترل می کند و سوسک کندوی کوچک را از تونل زدن در نزدیک کندوها باز می دارد.

11 » تمام وسوسه های ممکن را از بین ببرید
هر چند نمی توانید تمام قاب های زنبور را از کندو خارج کنید، اما هر شانه شل یا خراب استفاده نشده باید حذف شود. این منابع غذایی برای مورچه ها و سایر آفات بسیار وسوسه انگیز هستند، پس از شر آنها خلاص شوید.

در برخی شرایط، شربت قند ممکن است برای بقای کندو شما ضروری باشد، اما ریختن آن باعث دزدی و جذب مورچه ها می شود. اگر نیاز به ریختن شربت شکر در شربتخوری دارید، این کار را روی یک سطل انجام دهید تا از ریختن آن در نزدیکی کندو جلوگیری شود.

 12 » از جعبه های زنبور عسل به دقت نگهداری کنید
اجازه دادن به خراب شدن جعبه های زنبور عسل هرگز ایده خوبی نیست. همانطور که ترک ها و سوراخ ها شروع به ظاهر شدن می کنند، مورچه ها دارای نقاط ورود آسان به کندو خواهند شد
.